Hur vill vi igentligen att en 4åring ska se ut?

 Jag satt idag å slöade lite framför tvn medans jag sydde lite kläder när ett program kom på tv 11 som nästan fick mig att börja gråta av smärta i hjärtat.

Det handlade om 0-5 åringar som var med i en skönhetstävling!!!! Dessa mammor till barnen tog in speciella sminköser och hårstylister samt gjorde (utsäkta ordspråket) slampiga klänningar specialtillverkade till varje unge. 

I nått klipp visade det en liten tjej inte äldre än 4 som skulle ha i örhängen och hon bara grät för hennes mamma tryckte örhänget igenom örat som vuxit igen, jag har själv gjort det på mig och vet hur mycket det gör ont samt hur mycket det blöder... Så hur kan man göra det till sitt eget barn och sedan skriks på henne för att hon gråter för att sminket förstörs! Hon är bara 4!! 

Vilke slags värld vill vi att våra barn ska växa upp i när ens dotter som precis har lärt sig gå vaxar ögonbrynen och spraytannar för att mamman tycker det är roligt.

Vi vill inte att män ska vara sexistiska emot oss eller våra barn. Men när du klär ut din dotter till en levande barbie som ser 20år ut när hon igentligen är 5 så blir jag inte förvånad hur denna dottern växer upp.

Om du vill sminka dig go for it men tvinga inte din dotter för vad får hon för tro, jo att hon duger inte som hon är utan för att hon ska bli accepterad måste hon sminka sig och vara halvnaken. 


Skönhet har inte så stor betydelse om man inte är vacker innombords.
 
 


Kommentarer
Mira

Jag förstår inte varför man ska ha barn om man använder dem som dockor :( Må Allah leda dem alla på rätt väg.

2013-11-23 @ 10:14:09


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0