Sena tankar

Jag öppnar aftonbladet och vad är det jag ser? 

 

Islamistisk grupp självmordsbombar  å en libanes som var extremt religiös och "stöttade sunnimuslimer" bodde ett kort tag i sverige innan han åkte tillbaka å bombade sig själv ..

 

Jag blir så trött av medians skit mot oss muslimer, dessa män som är ovan är inga muslimer, de kanske kallar sig för det men jag lovar dig de vet inte vad ordet islam betyder och de har säkert aldrig läst Koranen fullt ut.. 

 

Denna religion som är så vacket och så givmild och som bara vill ha fred och tillit till Allah..

 

 “And be moderate in your pace and lower your voice; indeed, the most disagreeable of sounds is the voice of donkeys… But of the people is he who disputes about Allah without knowledge or guidance or an enlightening Book.” (Qur’an, 31:19-20)

 

And speak nicely to people.” (Qur’an, 2:83)

 

Sprid islam och få folk förstå det vackra med det om inte vi gör det vem annars?? 

 

 



Kommentarer
Mira

Jag läste (eller började läsa) en text igår som hette "Tio skäl att inte rösta på S.....demokraterna". Där var andra punkten att om man röstar på dem så röstar man på främlingsfientlighet. Det är absolut sant, men när jag läste under så blev jag bara irriterad. "Sverigedemokraterna påstår att Sverige håller på att ”islamiseras”. Detta är inte trovärdigt, med tanke på att de flesta svenska muslimer är sekulära..." I mina öron låter som att de som svenskar verkligen behöver oroa sig för är de som är praktiserande. Det kanske bara jag som läser in det... men ja.. Hur tänker du kring detta?

Svar: I mitt tycke så tycker jag inte att sverige ska oroa sig alls, och om de ska oroa sig så är det för de "muslimer" som går mycket efter tradition och inte ifrån grunderna i islam, om man bara går efter islam och de som står i de heliga skrifterna så blir man en väldigt givmild, rättfärdig och ärlig person.
Vi är uppmanade att inte ljuga och inte skada andra så hur kan vi då som folk tror lura folk till islam och terrorisera, det finns ingen logik i dett för en rättfärdig muslim.

Om svenskar vill se hur en äkta muslim ska bete sig och vill få reda på vad vi igentligen vill så är det bara till att gå till mosken be om att få en koran och några grundliga böcker om religionen, de är oftast otroligt glada att dela med sig då vi har inget att dölja.

Jag personligen vill inte ändra Sverige jag vill bara ha ett ställe där jag kan gå och känna mig lugn och nära till Allah (en moské) och jag vill att alla mina systrar och bröder ska kunna gå ut bland folk och inte bli dömda för de de har på sig. Vi är inte ute efter att ändra Sverige vi vill bara bli accepterade för de vi är och kunna gå på denna jord utan att bli diskriminerade
Muslimahtips

2013-11-24 @ 11:14:39
URL: http://miramalin.wordpress.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0