Dagens händelse och tankar...

 
Dagens inlägg hade jag redan planderat i mitt huvud hela dagen men när jag åkte hem för nån timme sen ändrades det helt subhanAllah.
 
Jag och min man var på väg hem med bilen och eftersom han ej har körkort så körde jag vilket jag gör ganska ofta men inte hela tiden, vi hade varit på maxi vid ystadvägen och jag provade en väg hem som jag inte brukar ta men har kört den ofta. När jag åker så går det lungt inte snabbare än 40 alhamdullilah men så plötsligt så ser jag en bil som håller på att vända och han håller sig långt åt höger så långt så han åkt in på korsande vägen, eftersom jag har företräde då jag kör på en huvudled fortsätter jag såklart köra och han stannar till men helt från ingenstans så börjar han köra, jag tutar! och han kollar på mig men vänder snabbt bort blicken (då var jag ca 30m från han och körde i 40km/h) och fortsätter köra! jag sätter handen på tutan och tvärbromsar till ingen nytta och han kör på mig på sidan av bilen hela sidodörren är förstörd och hans front bara rammla av.
 
Alhamdulillah så mår jag och min man ok! jag är fortfarande riktigt skärrad av händelsen och när olyckan hände började först skrika på mannen som körde och sen storgråta...
 
Jag har lyssnat på så många lektioner om att det här kan vara ens sista ramadan och "du kanske inte lever imorgon" men jag har liksom ignorerat det. Att döden är nära vet jag men så nära är aldrigt något jag reflekterat över... jag har under de senaste dagarna varit så taggad på att ramadan kommer och att gud inshaAllah kan förlåta mina synder men att jag inte skulle få uppleva denna ramadan fanns inte i åtanke! Det är det ända jag tänker på just nu är att jag kunde dött subhanAllah min bil en ford ka som är så nästan lika liten som en smart, blir pårkörd av en stor Audi combi, tänk om han hade kört i 40 km/h så hade nog jag inte vart medvetande just nu och defenitivt inte min man...
 
Wallahi mina systrar och bröder det är dax att ta tag i era liv NU inte "när ramadan kommer" GÖR DET NU! Allah gav mej en chans att uppleva detta så att jag kan förstå att våra liv är så sköra imon kanske du inte finns, dagen innan ramadan kanske du eller jag inte finns! säg till den du lever med och din familj att du älskar dem och dina vänner, be dina 5 böner och gör tawbah <3
 
 
 
 


Kommentarer
Mira

SubhanAllah och Alhamdulillah att ni klarade er så bra.
Må Gud bevara dig så att du får vara med om en Ramadan till.

Svar: inshaAllah
Muslimahtips

2013-07-08 @ 14:03:23
URL: http://miramalin.wordpress.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0