Mums

Så på torsdagar i en lokal moské här i malmö så har de systerträffar och jag brukar försöka gå varje gång även om jag inte har kunnat gå på länge hade jag chansen att gå idag alhamdulillah.
Dagens lektion var om ja jag tror du vet Ramadan! och det var en bra lektion en syster som är svensk konvertit höll i den idag och hon är så duktig mashaAllah (älskar henne så mycket för Allahs skull) vi pratade lite om tips på frukost och vad som kan hjälpa en gå upp på natten för att äta, något som jag tyckte vad bra vad Keso på knäckebröd och tomat på det är lagom lätt och mycket fiber men man ska vara föriktigt med det med salt i då det kan torka ut en under dagen. ett annat tips var vanlig hedelig gröt (så roligt att få tips från svenskar! haha :D ) det innehåller mycket protein och kan hålla dig hela dagen inshaAllah.
 
Ok så lite confession time nu då ;) jag SUGER på att äta frukost, spelar ingen roll vad jag ska äta jag mår så illa och vill verkilgen inte äta något (antar att kroppen har tagit det som vana nu sen jag började med det när jag gick i 7:an) det spelar inte roll om du ger mej det godaste du kan tänka dig jag vill verkligen inte äta. Men jag vet sedan förra ramadan att det är det dummaste man kan göra!
 
Ät för Allahs skull frukost! tänk det är inte bara med munnen du ska fasta med utan med dina handlingar också så tänk om du har redan en kort stubin när du är hungrig hur det då kommer att vara under ramadan och inte minst om du inte ätit vid suhor!
 
 
 
 
 
 
 och sist men inte minst en söt liten video som är mycket styrkande som en så snäll syster skicka till mig :)
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0