Ramadan dag 2!

Salam Alekom allihoppa!
 
Så idag är det dag 2 i ramadan! hut har det gått för er? var det jobbigt?
Min dag igår började med att jag åt en skål kellogs K med yougurth och ett glas juice samt massa vatten å en treo :)

 Jag ville äta mer men det gick verkligen inte, på fb ser jag massa statusar om att folk äter 2 ägg med macka samt 2 glas te och korv eller shawarma etc,, MashaAllah att de kan äta så mycket, jag och min lilla fjuttiga yougurth höll ju mej inte någon stans, blev hungrig vid 1 och vid 4 startade huvudvärken subhanAllah,,
 
Så igår var riktigt jobbigt, jag kände mig inte så hungrig och inte jättetörstig men min huvudvärk var fruktansvärd, det startade smått men efter någon timme hade jag migrän och allt runt om kring mej snurra... men när det hände var kl 7 så jag höll mej hela dagen, hade varit löjligt att fasta fram till 7 och sen bara ge upp!
Som tur va så gick huvudvärken bort ganska snabbt efter jag fick dricka och äta.
 
Så dag två ville jag inte skulle bli lika illa så jag vaknade mycket tidigare och gjorde en stoor tallrik gröt och knäckebröd, lite resorb och massa massa vatten. Det tog tid men jag knökade i mej allt ;)
så idag när jag vaknade och nu kl 2 så känns det bättre än igår alhamdulillah men det är många timmar kvar och jag har mycket att göra :)
 
Idag ska jag först kl 16 åka till Mums och först recitera sura Al-Rahman och sedan efter det så är det "Slöjbytarträff" och sedan så blir det en lektion om Ramadan inshaAllah.
 
så jag hoppas eran dag går bra och att ni håller er fastande hela dagen :)
 
 
Massa Kramar
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0