Ramadan, en nystart!

Så nu fastar jag igen efter min paus, det är min 3dje dag sammanlagt som jag fastar :S jag vet men det är sant!
Känns som ramadan redan är över och att jag har missat massor men InshaAllah så hinner jag med att njuta av denna månaden med.
 
Så hur mår jag?
Jag är supertrött och just nu jättehungrig men inte så törstig alhamdulillah. Huvudvärken ligger och lurar så jag tror att jag får det om ett tag subhanAllah.
 

Vad jag hoppas att få ut ur denna dagen?
Eftersom det är som en nystart för mig idag så vill jag mest bara ta igenom denna dagen, jag ska ut strax till min svärmor och handla och har haft några möten samt tvätt så denna dagen har varit fullspäckad ändå!
så bara om jag kan ta mej igenom dagen och be alla 5 bönerna och kanske läsa lite i Koranen så är jag faktiskt nöjd! Jag är ganska ny inom islam fortfarande tycker jag och den senaste tiden har min imaan inte varit så stark så jag vill inte överväldiga mig själv för jag vet att då kommer allt gå fel.
 
Dagens Duá(en dua från en god vän av mig som jag tyckte passa för idag):
 
Invocation for when something you dislike happens, or for when you fail to achieve what you attempt to do:
 
Qadarullaahi wa maa shaa'a fa'ala.
 
= It is the Decree of Allah and He does whatever He wills.
 
Ta hand om er mina kära syskon och inshaAllah så kan ni ta vara på vad denna dagen ger er.
 
massa kramar <3
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0