Ramadan update!

Idag har jag mest suttit hemma och slappat, och jag måste säga det har varit en lätt dag när det gäller hur jag har mått alhamdulillah! har inte vart så farligt hungrig eller törstig men eftersom jag bara suttit hemma så har huvudet spunnit runt på både mat och andra tankar... men det gick bra ändå och nu sitter jag i soffan och är stolt över mig själv att denna dagen gått så bra :)
 
något som har gått i tankarna idag är en status som en syster la ut på fb, om en tjej som var tvingad att bära slöja här i sverige

Som en slöjbärande syster som själv har gjort det valet och får glåpord mot mig då och då för jag täcker mej och att jag borde "visa lite mer" så är det så svårt att tänka att man kan bli tvingad till tvärt om och när jag hör det blir jag förkrossad, ett land som Sverige borde inte ha några av dessa problem!  Enligt mig är slöjan obligatoriskt och det står i koranen men jag har ändå VALT att sätta på mej den och jag ser aldrig ner på någon som väljer att inte ha det och ingen borde det, alla ska kunna välja vad de tror på och vad de vill klä sig i även om de betyder att någon vill gå runt i bikini mitt i vinten så gör det och var stolt men jag vill isåfall så vill jag också att det ska vara ok att gå runt fritt i niqab i 25 graders värme utan att det kommer folk och trakasserar en,
 
Tänk den som tvingar nån bära slöja förstör deras liv, den förstör deras tro på gud och antagligen pushar den personen till att vara kaafer (icketroende)
 
Jag hoppas ni inshaAllah följde med i min tankebana....
 
och jag vill lämna er nu med en lektion som är så bra enligt mej och inshaAllah så håller ni med :)
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0