Tankespridd innan ramadan..

Jag har så många tankar just nu i mitt huvud ang Ramadan, jag vill uppnå så mycket och samtidigt så känner jag mig helt maktlös nästan, jag vill göra de och de och samtidigt dedär det blir allt så mycket subhanAllah
Det är bara en månad och jag är ny till det här med att fasta så samtidigt som jag känner att jag vill göra sååå mycket känner jag också att jag kanske ska bromsa mig själv och bara fokusera på att faktiskt hålla mig fastande samt be i tid!
 
Jag är i inga men en perfekt muslim! jag har haft mycket problem med att be, det har nog varit de svåraste enligt mig sedan jag har blivit muslim, men jag har nu bestämt mig att jag ska bli bättre och inshaAllah så kan jag hålla ut hela ramadan och sedan fortsätta på samma väg.
 
Jag har tur att denna ramadan så har jag mina kära systrar att hjälpa mig Alhamdulillah! de går igenom samma sak som jag och kan stötta mig. jag hade ramadan förra året när jag bodde i göteborg men då kände jag absolut INGEN muslim i mitt område så jag var helt ensam och kom inte in i dethära med att fasta på samma sätt som jag känner i år, det enda jag älskade med förra årets ramadan va de sista nätterna, När ramadan började hade jag ingen aning alls vad de sista 10 nätterna vad så när de kom så blev jag helt chockad när min man sa att man kunde be på nätterna i moskén så jag åkte dit kanske under de sista 5 och det var så roligt! helt underbart träffa nya vänner och tillängnade all min tid till Allah.
 
Så denna ramadan hoppas jag blir likadan inshaAllah kanske till och med bättre.
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0