To Allah we belong and to Him we shall return



Idag gjorde jag något jag och mina kära systrar pratade om förra veckan, vi har en bokklubb tillsammans och vi läser just nu en bok som heter 33 ways of developing khushoo (koncentration i bönen) 
Vi pratade om vad man kunde göra för att stärka sin tro och sin bön och jag tog allt det till hjärtat och gjode det idag alhamdulillah

Först tog jag och stängde av allt runt omkring mig tv, dator, telefon etc
Sedan tog jag ett djupt andetag och gick och gjorde wudu (ordenkligt! Inget slarv!) efter det tog jag fram min bönematta och satte på mina kläder samt tog fram min koran.

Jag satte mej ner på golvet och bara andades i 3 minuter, gjorde dua och slappnade av. Sedan bad jag i lugn och ro och eftersom ingen var hemma bestämmde jag mej för att recitera koranen högt, alhamdulillah det var en underbar kännsla. 

Efter jag var klar satt jag ner och gjorde mer dua och läste några sidor i den heliga boken samt reflekterade över mitt liv...

Att bara ta 5 extra minuter i bönen kan göra så mycket för ens dag och ens mående, varför stressa när du inte behöver, Allah kommer först och ditt liv sen. 

Att bara ta 5 min extra varje gång du kan kan stärka ens imaan så mycket, du skulle bara ana så försök med det nästa gång du ber, det ska jag göra iallafall. 



Inna lillahi wa inna ilaihi raji’un

To God we belong and to Him we shall return
Qur’an [2:156]



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0