Jag i ett nötskal

Assalamu alekom alla fina

Jag har inte mått så bra på sista tiden så har därför inte bloggat, 

Jag lider av en ganska grov depression som gör att jag ganska omedvetet stänger av mig själv och stänger ute omvärlden och nu på senare tid så har jag mått sämre än jag gjort på länge...

Jag har stängt ute vänner, mamma och pappa samt mina kära systrar, och jag får alltid så dåligt sammvete på grund av det,. Det är ganska jobbigt att efter ha ignorerat någon så länge sen komma tillbaka och be om förlåtelse och att de ska acceptera en förlåtelse... 
Men in shaa Allah så går det bra...

Jag ska in shaa Allah på tisdag besöka min skola i danmark där jag ska studera till konditor och kolla hur jag kan komma in där och på riktigt följa min dröm..! Jag ber till Allah att jag kommer in och att allt blir bra och att jag kan börja så snart som möjligt!

Jag har alltid velat bli konditor och äntligen så kanske jag får en chans! Jag är verkligen taggad och inshaAllah så kommer allt gå som jag vill.

Eftersom jag också har börjat må liite bättre nu så är det mycket jag vill ta tag i, min bön har på senaste tiden varit obefintlig och det gör att jag mår mycket sämre men nu så känns det äntligen att jag kan börja ta tag i den och jag vet det kommer stärka mitt mående och min själ! 

Jag hoppas att jag in shaa Allah kan hålla er uppdaterade om hur det går, detta är en blogg om mig och mina dagliga hinder inom islam som folk kanske också stöter på, och förhoppningsvis så kan vi kanske lösa det tillsammans, eller att ni kanske lär från mina problem!? Who knows!

Detta är en sann blogg, inget bullshit och inget "jag är perfekt innefrån och ut" för det är inte vem jag är. Jag älskar islam och allt det har gett mig, jag älskar min religion och strävar alltid efter att förbättra mig själv och förbättra min imaan.

Jag hoppas ni tar mej för den jag är och om ni undrar över något så är det alltid bara till att fråga.

Vi har ju gått igenom det hela med att baktala eller hur ;) 





Kommentarer
Sarah

Stor kram till dig min fina Josefine! Jag är här för dig! <3 inspirerande bild du satte där i slutet :)

Svar: Stor kram till dig med <3 barak Allah fiki för allt :)
Muslimahtips

2013-09-13 @ 14:05:04
URL: http://www.striveforjannah.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0